Керівнику навчальних закладів

До конца месяца обещают выдать 70% учебников

На сегодняшний день ученики четвертых и седьмых классов обеспечены учебниками всего на 47%. До конца сентября обещают выдать всего 70% книг.

Причина задержки — в неготовности издательств работать не с единым заказчиком в лице министерства, а с сотнями городов, пояснил начальник управления образования департамента гуманитарной политики Днепровского горсовета Александр Марусов.

«Покупка учебников департаментом гуманитарной политики осуществляется впервые. До этого учебниками нас обеспечивало государство. И издательства тоже не готовы к тому, что каждый город обращается к ним, и нет централизации этого процесса, – рассказал чиновник. – Издательство собирает эти заказы и когда их наберется достаточное количество, только тогда печатает книги».

Департамент провел конкурс и подписал договора с 18 издательствами. На печать книг из городского бюджета выделили 2,7 миллиона гривен, еще 1,7 миллиона поступили в виде субвенций.

Правда, 38% от недостающего количества учебников уже закуплены, сейчас их передают школам. Так что к концу сентября ученики получат около 70% необходимых книг. Хуже всего обстоят дела с учебниками по испанскому языку, литературе и даже алгебре и геометрии (некоторых авторов).

«Издательства в основном — частные предприятия. Они могут поставить свою цену. Стоимость учебников очень отличается. Для сравнения, «Физика» стоит 194 гривны, а «Химия» — 36 гривен. Но цену мы согласовали с Министерством образования и покупаем по этой цене. К тому же, в Днепре нет ни одного издательства и наши представители в поисках подходящих книг ездят по всей Украине — от Харькова до Черновцов», – рассказала заместитель директора городского методического центра управления образования и науки Днепровского горсовета Елена Саенко.

 

Як скасувати повідомлення ДФС про прийняття на роботу, якщо працівник не приступив до виконання обов'язків?

Мінсоцполітики наголошує на тому, що до початку роботи працівника інформація про його зарахування має бути подана до ДФС або її територіальних органів.

Пунктом 2 додатка до Порядку повідомлення ДФС та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу (N 413 від 17.06.2015 р.) встановлено реквізити, які дають можливість подання уточнюючого повідомлення у разі допущення помилки роботодавцем або необхідності внесення змін до повідомлення про прийняття працівника на роботу (тип: "початкове" або "скасовуюче"). Тобто у разі якщо роботодавцем було подано повідомлення про прийняття працівника на роботу, але працівник так і не приступив до виконання обов'язків, то роботодавцем подається повідомлення про прийняття працівника на роботу типу "скасовуюче".

При цьому Мінсоцполітики нагадало, що відповідно до статті 38 КпАП адмінстягнення може бути накладено не пізніш як через 2 місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через 2 місяці з дня його виявлення. Якщо ж справи про адмінправопорушення підвідомчі суду, стягнення накладається не пізніш як через 3 місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через 3 місяці з дня його виявлення.

КпАП не містить визначення поняття "триваюче правопорушення". Проте Мін'юст у своєму листі (N 6802-0-4-13/11 від 02.08.2013 р.) повідомляє, що в теорії адмінправа триваючими є правопорушення, які, почавшись з якоїсь протиправної дії або бездіяльності, здійснюються потім безперервно шляхом невиконання відповідного обов'язку. У свою чергу Міндоходів у своєму листі (N 1101/Н/99-99-15-04-01-14 від 13.05.2013 р.) зазначив, що триваючі правопорушення припиняються, якщо факт цих правопорушень виявлено компетентним органом при проведенні перевірок (наприклад, у разі відсутності обліку доходів і витрат, для яких встановлена обов'язкова форма обліку). Стягнення за такі адмінправопорушення може бути накладене в строк не пізніше ніж через 2 місяці з дня його виявлення (з дати складання і підписання акта перевірки).

---------------------

Лист Міністерства соціальної політики України  N 492/13/84-16 від 29.04.2016 р.

 

Що таке концепція Нової української школи?

Що таке концепція Нової української школи? Для чого вона потрібна? Які основні компоненти увійдуть до «формули Нової української школи»? Де можна ознайомитися з проектом концепції та як взяти участь в обговоренні?

1_iКонцепція Нової української школи простою мовою пояснює ідеологію змін, що закладені в проекті базового закону «Про освіту», який знаходиться у Верховній Раді України та очікує на повторне перше слухання. Мета цього документу – зацікавити ідеєю реформування освіти та долучити до широкого суспільного діалогу батьків, вчителів, організації, місцеві органи влади.

Затверджена концепція Нової української школи, підтримана усіма зацікавленими сторонами, потрібна для того, щоб сформувати чітке уявлення про мету шкільної реформи, її кінцевий результат та сформувати програму дій. Так, презентована концепція містить в собі як чіткі програмні моменти (наприклад, перехід до 12-річної шкільної освіти, структурний поділ школи-12-річки на 3 рівні), так і ціннісні, філософські поняття – орієнтацію виховного процесу в школі на загальнолюдські цінності, до яких відносяться: гідність, чесність, справедливість, повага до життя, повага до себе та інших людей, повага до прав людини, свобода, демократія, культурне розмаїття, патріотизм, повага до рідної мови, турбота про довкілля, солідарність, відповідальність.

Відповідно до презентованої концепції формулу Нової української школи складатимуть 8 базових компонентів:

  • Новий зміст освіти, заснований на формування компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.
  • Педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.
  • Умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно.
  • Орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.
  • Наскрізний процес виховання, який формує цінності.
  • Нова структури школи, яка дозволяє добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя.
  • Децентралізація та ефективне управління, які нададуть школі реальну автономію.
  • Справедливий розподіл публічних коштів, який забезпечить рівний доступ усіх дітей до якісної освіти, незалежно від їх місця проживання, матеріального стану родини тощо.

Міністерство освіти і науки наголошує на тому, що представлений документ є відкритим до обговорення – кожен може долучитися до суспільного діалогу та надіслати свої пропозиції на електронну пошту  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду  . В темі листа варто вказати «Обговорення концепції», а в самому листі обов’язково зазначити назву розділу. Абзац і номер сторінки, щодо яких пропонуються зміни.

 

Початкова школа стане однаковою для всіх, - міністр

Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час зустрічі з освітянами Львівщини в рамках Форуму видавців у Львові наголосила, що зміни, закладені в концепцію Нової української школи, уже відображені в Законі “Про освіту”.

За її словами, на думку окремих парламентарів, цей закон потребує завеликих бюджетних витрат. Однак, Лілія Гриневич висловила переконання, “що без інвестицій реформ не буває”.

“Сьогодні українська школа зіткнулася з проблемою, з якою стикаються школи по всьому світу - з кризою знаннєвої школи. Вирішуючи проблеми сьогодення, ми повинні йти вперед і закладати основи школи, яка працюватиме на майбутнє, на дитину, яка буде успішною у 21 столітті, яка буде конкурентноздатною”, - наголосила Гриневич.

Міністр також пояснила формулу Нової української школи, а також розказала, як змінюватиметься мережа шкіл після того, як реформа набере чинності.

Зокрема, початкова школа має стати однаковою для всіх. Профілювання починатиметься лише з базової школи і досягатиме свого піку у старшій школі.

Ці зміни потребують перебудови усієї системи шкіл. Так, наприклад, спеціалізованих шкіл у молодшій школі не буде, а сучасні ліцеї, гімназії тощо, швидше за все, перекваліфікуються у профільні заклади старшої школи.

Щодо 12 року навчання, Лілія Гриневич зазначила, що цей крок не примха, а об’єктивна необхідність, продиктована тими потребами, що стоять перед Новою українською школою.

«Значно простіше просто прийти в клас, швидко все розказати і сказати дітям, що вони мають відтворити цю інформацію. Нам необхідно вивільнити вчителям час на справжнє спілкування з дітьми та їх батьками, на педагогіку партнерства і на компетентнісне навчання”, - пояснила Міністр освіти і науки України.

Окремо Лілія Гриневич звернула увагу педагогів на оновлення програм початкової школи. Після загального огляду змін вона наголосила про їхню важливість, нагадала вчителям, директорам та можновладцям, що дотримуватися та захищати ці зміни – їхня відповідальність, яку вони несуть.

“Я є надзвичайно демократична людина, але демократія реалізується тільки тоді, коли ми усвідомлюємо власну відповідальність. І кожен керівник навчального закладу, органи управління освіти повинні розуміти свою відповідальність перед тими дітьми, що сидять в початковій школі і заради яких зроблені ці зміни” – зазначила Лілія Гриневич.

В цьому році також вперше надрукують за державний кошт хрестоматії для початкової школи – в них будуть твори сучасних українських авторів, яких  додали до програми 1-4 класів після оновлення програм.

“Оскільки ніхто не бере хабарі, нам вдалося замість відкатів, використати гроші, і видати хрестоматію з позакласного читання для дітей початкової школи з новими текстами, яких немає в чинних підручниках”, - додала Лілія Гриневич.

В рамках заходу вона також анонсувала новий проект МОН та спільноти відповідального вчительства EdCamp щодо розвантаження вчителів та адміністраторів шкіл від непотрібної паперової роботи.

«Я можу сказати з великою впевненістю, що якщо ми всі разом з вами будемо цього прагнути, і будемо разом здійснювати трансформацію української освіти - тоді діти, які зараз навчаються в традиційній школі, будуть заздрити тим, що навчатимуться в Новій школі”, - підкреслила міністр освіти і науки.

 

Фактичний допуск працівника до роботи без повідомлення ДФС – адміністративне правопорушення

1450_1617Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» від 28 грудня 2014 року № 77-VIII частину третю статті 24 КЗпП України викладено в новій редакції.

Згідно зі змінами працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Порядок повідомлення Державної фіскальної служби та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015  № 413.

Відповідно до цієї постанови повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

– засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

– на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

– на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Інформація, що міститься у повідомленні про прийняття працівника на роботу, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Згідно з роз’ясненнями Державної фіскальної служби якщо працівник стає до роботи в день оформлення наказу про його прийняття на роботу, то повідомлення необхідно подати в той самий день. У випадку, якщо наказ оформлюється заздалегідь, у переддень чи за кілька днів до початку роботи, повідомлення необхідно направляти завчасно – до дня, коли особа стане до роботи.

Державна служба України з питань праці листом від 29.04.2016 р. № 5043/4/4.1-ДП-16 повідомила, що відповідальність за фактичний допуск працівника до роботи без відповідного повідомлення Державної фіскальної служби для посадових осіб підприємств, установ і організацій визначена ч. 3 та 4 ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення (штраф від п’ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8500 до 17000 гривень), при повторному -– від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 17000 до 34000 гривень)).

Відповідно до ч. 1 ст. 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення  адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні – не пізніш як через два місяці з дня його виявлення.

 
Більше статтей...
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Корисне
Банер
Банер
Банер
Банер